Nie bez powodu mówi się, że sport to zdrowie. Organizm każdego z nas potrzebuje codziennej dawki ruchu. Nie oznacza to jednak, że codziennie musimy uprawiać przeróżne dyscypliny sportowe i wylewać siódme poty na siłowni. Chodzi tutaj przede wszystkim o umiarkowany i regularny wysiłek fizyczny, dzięki któremu w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą można cieszyć się zdrowiem. Zarówno brak aktywności fizycznej, jak i jej nadmiar przynosi więcej szkody niż pożytku. Jakie zatem płyną korzyści zdrowotne z regularnej aktywności ruchowej?

Sięgnij po zdrowie poprzez ruch, czyli dlaczego warto być aktywnym fizycznie? 

Nawet najwspanialsza dieta, w tym dieta proteinowa oparta o naturalne białko, nie jest w stanie zagwarantować nam dobrego samopoczucia oraz szczupłej sylwetki, jeśli zapomnimy o regularnej dawce ruchu. Korzyści płynących z uprawiania sportu jest wiele. Oczywiście chodzi tutaj o umiarkowaną i regularną aktywność fizyczną, a nie o intensywny wysiłek każdego dnia. Zbyt forsowne ćwiczenia stanowią obciążenie dla organizmu i są źródłem stresu, a to już nijak ma się do zachowania zdrowia. Ćwiczyć należy z głową i we wszystkim trzeba zachować umiar. Spacerować możemy i wręcz powinniśmy każdego dnia. Tym bardziej, że nie trzeba do tego żadnych dodatkowych gadżetów i można robić to niezależnie od pory roku. Tak naprawdę to nic nas to nie kosztuje, a możemy wiele zyskać.

Regularna aktywność fizyczna pozwala na szybsze obniżenie masy ciała i utrzymanie szczupłej sylwetki. Możliwe jest zredukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej i to bez utraty masy mięśniowej. Co więcej, wysiłek fizyczny wzmacnia siłę i wytrzymałość mięśni. Poprawia się także kondycja naszego ciała. Dzięki niemu poprawia się gospodarka lipidowa, a więc reguluje się pozom cholesterolu we krwi. Ponadto poprawia się gospodarka węglowodanowa, co zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych w postaci nadciśnienia czy cukrzycy. Zwiększa się także wydolność organizmu. Regularne uprawianie sportu pozwala na utrzymanie prawidłowego i optymalnego ciśnienia krwi, co pomaga uchronić się przed schorzeniami układu krwionośnego i sercowego. 

Aktywność fizyczna – sposób na redukcję napięcia oraz stresu

Okazuje się, że codzienna dawka ruchu redukuje napięcia i stres oraz poprawia się ogólny stan naszego zdrowia. Nasza sylwetka staje się zgrabniejsza, zaczynają zarysowywać się mięśnie i poprawia się nastrój. Co więcej, wysiłek fizyczny wzmacnia również system immunologiczny, a więc wzrasta odporność naszego organizmu. To z kolei zmniejsza podatność na różnego typu infekcje. Poprawia się także metabolizm, gdyż aktywność fizyczna przyśpiesza przemianę materii. Można odnotować także poprawę samopoczucia i wzrost energii życiowej.