Okazuje się, że zwiększenie podaży białka w diecie sprzyja utracie zbędnych kilogramów i utrzymaniu smukłej sylwetki. Z całą pewnością warto ten fakt wykorzystać i przyjrzeć się swojemu menu. Podczas okresu redukcji wcale nie trzeba się głodzić czy też wyrzekać smacznego jedzenia. Koktajl białkowy jest niezwykle odżywczy, a do tego przyśpiesza przemianę materii, wspomaga trening i smakuje wybornie. Z całą pewnością warto po niego regularnie sięgać przy diecie mającej na celu uzyskanie wymarzonej sylwetki. 

Proteiny białkowe sposobem na szybsze pozbycie się zbędnych kilogramów

Koktajle proteinowe cieszą się coraz większą popularnością i to nie tylko wśród osób uprawiających sport. Na liczne korzyści mogą liczyć także osoby trenujące amatorsko i chcące po prostu poprawić wygląd swojej sylwetki. Nie bez powodu mówi się, że sylwetkę robi się w kuchni, a nie na siłowni. Jest w tym sporo racji. Dobrze zbilansowana dieta i odpowiednia dawka ruchu to podstawa do uzyskania wymarzonego wyglądu oraz dobrego samopoczucia. Podstawowym składnikiem koktajlów proteinowych jest oczywiście białko. Jego źródłem może być nabiał w postaci kefiru, mleka czy jogurtu naturalnego. Duże ilości białka znajdziemy także w odżywce białkowej. Jako jej uzupełnienie stosuje się najczyściej owoce, ale można dodać także warzywa czy nawet produkty zbożowe. Taki koktajl stanowi zatem bombę białka, węglowodanów, witamin, antyoksydantów i soli mineralnych. Można po niego sięgać zarówno przed jak i po treningu. 

Koktajle białkowe - zalety

Zaletą koktajli białkowych jest to, że szybko się wchłaniają, nie obciążając przy tym żołądka ani też nie powodując nieprzyjemnego uczucia ciężkości po posiłku. Są one łatwe i szybkie do przyrządzenia oraz bezproblemowo można je zabrać ze sobą niemalże wszędzie. Koktajl białkowy zapewnia uczucie sytości i przyśpiesza regenerację po treningu. Świetnie nadaje się także na wartościową przekąskę między posiłkami. Dzięki niemu można skończyć z ciągłym podjadaniem, które niestety niweczy nasze starania o szczupłą sylwetkę. 

Na korzyść koktajlów białkowych przemawia to, że wspomagają one każdy rodzaj treningu. Ponadto przyśpieszają one przemianę materii. Organizm zużywa też znacznie więcej kalorii do spalenia białka niż węglowodanów. Zbyt mała podaż białka równa się z kolei zwiększonemu apetytowi na słodkie i słone smaki oraz przyczynia się do obniżenia odporności, regeneracji i koncentracji. Koktajl białkowy zaspokaja głód na dłużej i hamuje łaknienie, a więc zjadamy mniej i w większych odstępach czasu.